Emirates najgorzej od 10 lat i dymisja szefa od handlu

Przewoźnik z Dubaju ogłosił najgorsze wyniki roczne od 10 lat, powodując rezygnację wiceprezesa odpowiedzialnego za sprzedaż Thierry'ego Antinoria

Publikacja: 13.05.2019 12:17

Emirates najgorzej od 10 lat i dymisja szefa od handlu

Foto: Materiały prasowe

Drożejące paliwo i silny dolar sprawiły, że jedna z najprężniej rozwijających się na świecie linii lotniczych zmniejszyła w ostatnim roku (do 31 marca) zysk netto o 69 procent, do 208,6 mln euro, mimo zwiększenia obrotów o 9 procent. To najmniejszy zysk od 2009 roku. Przewozy podróżnych zwiększyły się tylko o 0,2 procent, do 58,6 miliona, najmniej od co najmniej 15 lat. Wypełnienie samolotów pasażerami zmalało do 76,8 procent, przy wzroście liczby miejsc o 4 procent.

Niekorzystne wahania kursów walut kosztowały linię 156 mln dolarów, koszty operacyjne wzrosły o 8 procent, bo rachunek za paliwo był największy z dotychczasowych. Zatrudnienie w linii zmalało o 2074 osoby (3,3 proc.), ale w całej grupie wzrosło o 1,9 procent, do 105 286 — odnotował Reuter.

Przewodniczący rady dyrektorów, szejk Ahmed bin Said al-Machtum, oświadczył w komunikacie, że był to trudny rok, a „nasze działania nie były tak dobre, jak chcielibyśmy". Według szejka, trudno przewidzieć, co będzie w tym roku, ale Emirates „będzie działać inteligentnie i ciężko pracować, aby sprostać wyzwaniom i wykorzystywać okazje".

W lutym Emirates porozumiał się z Airbusem w sprawie anulowania zamówienia na kolejne superjumbo A380. W zamian kupi  mniejsze A350 i A330. Do końca 2021 r. linia odbierze 14 superjumbo.

Dymisja

Thierry Antinori był wiceprezesem ds. sprzedaży, produktów, programu lojalnościowego i działu cargo. Rzeczniczka linii nie sprecyzowała, kiedy doszło do jego dymisji i od kiedy obowiązuje. Jego obowiązki przejmie tymczasowo wiceprezes ds. strategicznego planowania, optymalizacji przychodów i spraw politycznych związanych z lotnictwem Adnan Kazim.

Antinori przyszedł do Emirates w październiku 2011 roku, awansował na ostatnie stanowisko w czerwcu 2013, w 2016 r. zaproponowano mu stanowisko prezesa Air France-KLM, ale wolał zostać w Dubaju. Ostatni raz pokazał się jako wiceprezes na stoisku Emirates wystawy turystycznej w Dubaju 29 kwietnia.

Drożejące paliwo i silny dolar sprawiły, że jedna z najprężniej rozwijających się na świecie linii lotniczych zmniejszyła w ostatnim roku (do 31 marca) zysk netto o 69 procent, do 208,6 mln euro, mimo zwiększenia obrotów o 9 procent. To najmniejszy zysk od 2009 roku. Przewozy podróżnych zwiększyły się tylko o 0,2 procent, do 58,6 miliona, najmniej od co najmniej 15 lat. Wypełnienie samolotów pasażerami zmalało do 76,8 procent, przy wzroście liczby miejsc o 4 procent.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Niemiecki superpociąg lepszy od francuskiego TGV
Transport
Kubańska linia lotnicza bez paliwa. Zmuszona do zawieszenia działalności
Transport
Lotniczy dress code. Jak się ubrać na podróż samolotem
Transport
Gorszy kwartał Lufthansy (strajki) i Air France-KLM
Transport
Rosyjscy hakerzy znów w akcji. Finnair wstrzymuje loty
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił